Botoks , Clostridium botulinum isimli bir bakteriden elde edilen, kasları gevşetmek amacıyla kullanılan bir ilaçtır. Bu ilaç 20 yılı aşkın bir süredir tıbbın değişik dallarında kas kasılmalarını rahatlatmak amacıyla kullanılmaktadır.

Botoks asıl etkisi şu şekilde olmaktadır; Yüz hareketlerini yapmamızı sağlayan kaslar, üzerlerindeki deriye bağlıdırlar. Yıllar süren mimikler sonucu, kaslar gözle görülür ciltte çizgiler ve kırışıklıklar oluştururlar. Botoks yaptıranlarda deriye bağlı yüzeysel kasları gevşeterek, kırışıklıkları rahatlatmak ve yumuşatmak mümkündür.

Kasların gevşemesi ile daha fazla kırışıklık oluşması engellendiği gibi daha huzurlu ve daha genç görünüm ortaya çıkar. Zaman içinde giderek daha uzun süreli etkiye sahip olarak yüzün üst kısmındaki yaşlanmayı yavaşlatır.

Uygulamadan 48 saat sonra etkisini göstermeye başlar. Son halini alması 10 günü bulur.

Etkisi Ne Kadar Sürer ?

İlk uygulamalarda 4 ayda bir, tekrar eden uygulamalarda 6 ayda bir, düzenli uygulamalardan sonra yılda bir yapılacak uygulamaları son derece başarılıdır. Daha büyük yüz kaslarına sahip olan hastalarda (erkekler gibi) veya yüz kaslarını daha fazla kullanan, çok mimikli kişilerde tedavinin daha sık aralıklarla uygulanması gerekebilir.

Genellikle, botoks enjeksiyonları sonucu yüz kasları fazla hareket etmemek konusunda adeta ” eğitilirler ”. Zaman içerisinde, çizgileri rahatlatmak için daha az kullanmak yeterli olur. Güvenli bir yöntemdir. Botoks enjeksiyonları 10 yıldır, kozmetik amaçlı yaygın olarak kullanılmakta ve kullananlar tarafından hararetle onaylanmaktadır. Amerika Birleşik Devletlerinde, FDA bu ilacın kullanımını onaylamıştır.

Hangi kırışıklıklara uygulanabilir?

• Tedavi için en uygun bölgeler
  • Alın
  • Göz çevresi
  • Kaşların arasıdır.

Ayrıca boyun çizgileri, burun kenarlarındaki kırışıklıklar, burun ucu kaldırma, dudak üzerleri, çene bölgesi kırışıklıklarında da kullanılır. en çok sorulan sorulardan bir tanesi de botoks yaptıranlarda mimiklerin kaybolmasıdır.

Alınacak sonuç enjeksiyon yapılan bölgeye ve verilen ilaç miktarına bağlıdır. İlacın özellikleri, uygulama yöntemleri ve uygulamayı yapan kişinin tecrübesi başarıyı etkileyen en önemli faktörlerdir.

Alında ve kaşlarda kırışıklıklara neden olan hareketler (mimikler) engellenecektir, arzu edilirse hafif hareketli halde uygulanabilir. Yüzün diğer kasları botoks enjeksiyonlarından etkilenmez.

İlaç sadece uygulama yapılan bölgede etkilidir

Tedavisi Ne Kadar Sürer?

10 dakika kadar kısa bir sürede işlem tamamlanır. Sulandırılmış ilacın çok küçük bir miktarı tedavi edilen bölgedeki kaslara enjekte edilir. Bu prosedür tedavi odasında, siz dik bir pozisyonda otururken çok hızlı bir şekilde uygulanır.

Tedaviden sonra 1-2 saat süreyle dik bir pozisyonda kalmak ilacın zerkedilen yerde kalmasını sağlamak açısından çok önem taşır. Ayrıca bu sure boyunca ilacın enjekte edildiği kaslara egzersiz uygulanmalıdır. Botoks enjeksiyonlarının ağrı oranı kişinin ağrı eşiğine göre değişir.

Bazı hastalar botoks enjeksiyonlarının yapılması sırasında sızlama hissedebilirler. Ancak, tedavi sonrasında acı hissedilmesine çok nadir rastlanır. Tedavi öncesi enjeksiyon uygulanacak bölgelere anestezik etkili kremler kullanmak, enjeksiyonla ilgili rahatsızlıkları azaltacaktır.

Botok uygulamasının yan etkisi; Botoks enjeksiyonlarının yan etkisi yok denecek kadar az ve geçicidir. Hafif bir baş ağrısı, birkaç günde iyileşen ve makyajla kapatılabilien morarma olabilir.

Hatalı uygulamaya bağlı olarak , göz kapağına yakın bir noktaya doğru kayarsa, üst göz kapağının geçici olarak aşağıya sarkması gibi bir durum ortaya çıkabilir. Ancak bu çok nadir olarak görülen bir yan etkidir.

Kimlere Botoks Uygulanmaz?

Hamile olan veya bebek emziren kadınlar enjeksiyonları yaptırmak için beklemelidirler. Nöromüsküler rahatsızlıkları veya kanama problemleri olanlar, tedavi yapılması istenilen ybölgede deri hastalıkları olanlar botoks enjeksiyonları için uygun adaylar değildir. Yaptırmadan önce bazı konulara dikkat edilmesi gerekmektedir.

Aspirin ve ya aspirin içeren ilaçlar alınmamalıdır. Uygulama öncesi bir hafta süre ile alkol almayınız. Alkol de kanama ve/veya çürük(morarma) görüntüsü oluşma olasılığını arttırabilir.

Tedavi sonrasında 1-2 saat süreyle dik pozisyonda kalınmalıdır. Enjeksiyon bölgesi kasları çalıştırılmalıdır.

24 saat süreyle zorlayıcı egzersiz hareketlerinden uzak durulmalıdır

Botoks Sık Sorulan Sorular

Kimlere Uygulanamaz?

Hamile olan veya bebek emziren kadınlar enjeksiyonları yaptırmak için beklemelidirler. Nöromüsküler rahatsızlıkları veya kanama problemleri olanlar, tedavi yapılması istenilen bölgede deri hastalıkları olanlar uygun adaylar değildir.

Botoks yılan zehirimidir?

Hayır. Clostridium botulinum isimli bir bakteriden elde edilen bir toksindir. Pek çok antibiyotikle aynı yöntem kullanılarak üretilmektedir.

Maske Gibi Bir Yüz İfadesi Yapar mı?

Bu büyük ölçüde uygulama yapan kişinin performansına bağlıdır. Son derece kontrollü uygulama imkanı olan güvenilir, risksiz ve bazı ameliyatlara alternatif olabilecek başarılı bir ilaçtır. Kasların ne kadar hareketsiz olmalarının istendiği hastaya da bağlıdır.

Dudaklara Yüze Hacim Kazandırır mı?

Hayır botoks verilen bir bölge şişmez. Bu işlem ayrı bir kategoriye giren dolgu maddeleri ile yapılır.

Ucuz Botoks Fiyatları Nasıl Verilebiliyor?

İlaç Çin malı olursa veya gereğinden fazla sulandırılırsa fiyat oldukça ucuz olabiliyor.

Botoks ile Kaşlar Kaldırılabilir mi?

Evet. Doğru noktalara uygun miktarda ilaç verildiğinde kaşların bir miktar yukarı kaldırılması mümkündür.