Saç ekimi, uzman hekimlerimiz tarafından ayrıntılı saç analiz raporu düzenlenerek kişi saçlarıyla ilgili olarak bilgilendirilir. Saç ekimi uzmanlarımız saç analizi ile saçlarınızın sorunlarını tespit ederek, saç tedavinizi planlar ve yapılan tedavilerin olumlu sonuçlarını gerçekçi bir şekilde rapor ederek hastalarına uygun bir tedavi imkanı verir.

Saç Analizi

Saç Analizi, saç ekimi öncesinde öncelikle tanının doğru konulması gerekir. Androjenik alopesi haricindeki saç dökülmelerinde farklı ilaç tedavileri yeterli olabilmektedir.Tanıda geriye dönüşümsüz saç kaybı ve aile hikayesi önemlidir.

Androjenik alopesi minyatürizasyon ile başlar. Minyatürizasyonda saç sıklığı azalır, saç diblerinin çapı daralır ancak saç kökü sayısı normaldir. İleri dönemlerde saç kökü sayısı da azalacaktır. Androjenik alopesi iki farklı yöntem ile gözlemlenebilir.

Normal norwood tipi dökülmelerde bitemporal gerileme ve taç bölgesinde minyatürizasyonla başlar. Norwood tipi A da ise dökülme önden arkaya düzenli olarak ilerler.Her iki safhada da yan ve ense saçları androjene dirençlidir.

Oysa diffüz patent alopeside ve diffüz unpattern alopeside seyir farklıdır ve diffüz anpattern alopesi hastalarına saç ekilmemelidir.Saç Ekimi

Saç muayenesinin trichogram veya dermatoskop ile yapılması daha ayrıntılı analiz imkanı verir. Bu durumda ameliyat sonrası veya ilaç kullanımı sonrası kıyaslama yada karşılaştırma yapma imkanı doğar.

Saç Dökülmesi (ALOPESİ)

Saç dökülmesi terimi saçlardaki hafif incelmeden tüm saçların kaybına kadar farklı saç problemlerini tarif ederken kullanılmaktadır. Normal şartlarda kafamızdan günde 50-100 arasında saç kılı dökülür.

Bundan fazla dökülme yaşın ilerlemiş olması, bazı ateşli hastalıklar, tiroid hastalıkları, kansızlık, verem, şeker hastalığı gibi bütün vücudu etkileyen hastalıklardan sonra görülür.Saç Ekimi Tıp dilinde alopesi adı verilensaç dökülmesi basit saç dökülmesi ve pelad olmak üzere iki çeşittir.

Saç Dökülmesinin Nedenleri

Doğrudan deriden kaynaklanan hastalıklar

• Bazı ilaçların yan etkileri
  • Bazı hastalıkların sonucu olarak
  • Uygun olmayan saç bakımı ve kozmetik ürün kullanımı
  • Kalıtsal yatkınlık
  • Saç dökülmesinin çok çeşitli nedenleri vardır.
  • Bunlar azalan sıklıkla aşağıdaki gibidir.

”Olağan saç dökülmesi , günde ortalama 100 adet saç teli”

Olağan Saç Dökülmesi

Erkek tipi saç dökülmesi (Androgenetik allopesi): En yaygın saç dökülmesi tipidir. Genelde ön taraftaki saç çizgisinin geri çekilmesi ve/veya tepedeki saçlarda incelme / azalma şeklinde görülür.

Herhangi bir yaşta hatta ergenlik çağlarında bile başlayabilir. Bu durum; ailevi saç dökülmesi şekli, erkek hormonlarının varlığı ve ilerleyen yaşın birlikte etki etmesinden kaynaklanır.

Sikatrisiyel alopesi

Sikatsiriyel alopesi saç foliküllerinin kalıcı yıkımından ve fibrozisinden (yara dokusu oluşumu) kaynaklanmaktadır. Genellikle dairesel şekilde oluşurken, homojen bir şekilde yaygın olarak da görülebilir.

Travmaya bağlı

(Travmatik alopesi): bu tür saç dökülmesi herhangi bir hastalığa bağlı değildir. Saçların çekiştirilmesi, aşırı sıcağa maruz bırakılması, saçların saç maşası veya fırça ile aşırı kıvrılması, saça kuvvetli kimyasal maddelerin sürülmesi(saç boyaları, spreyler gibi) gibi sebeplerden kaynaklanır.

Hastalık belirtisi

Saç dökülmesi bazı hastalıkların belirtisi olarak meydana gelebilir. Bu hastalıklardan bazıları; lupus eritomotozus, sifiliz, tiroid hastalığı (hipotiroidi veya hipertiroidi), hormon dengesizliği, sarkoidoz, kanserin cildi tutması (yayılması), ciddi beslenme bozuklukları (protein, demir, çinko veya biotin eksiklikleri).

Bu tür beslenme yetmezlikleri özellikle zayıflama diyeti uygulayan bayanlarda ve adet kanamaları çok ağır geçenlerde sık olarak görülebilmektedir.

İnfeksiyonlar

Buradaki saç kaybı çeşitli mikroorganizmalar (mantarlar, bakteriler veya virüsler) ve bitler tarafından doğrudan veya dolaylı olarak saçın gövdesinin yıkılması veya saç foliküllerinin işlevlerinin bozulmasına bağlıdır.

Alopesi Areata:

Saç kıran olarak da bilinen alopesi areata her iki cinsten genç ve orta yaşlı erişkinlerde görülür. Çoğu vaka kendiliğinden iyileşir; yani gelip geçicidir ve özel bir tedavi gerektirmez. Bu hastalığın nedeni tam olarak bilinmese de, bu saç dökülmesinden, yalnızca saçları etkileyen bir otoimmün süreç sorumlu tutulmaktadır.

Hastalarda genellikle madeni para büyüklüğünde, yani 2.5 santimetre çapında bir veya daha fazla dairesel alanda saç dökülmesi görülür.

• Bunların dışındaki saç dökülmesi tipleri genelde geçicidir ve stres , troid bozuklukları, çinko ve demir eksiklikleri, infeksiyonlar, genel anastezi ile ameliyat, diyabet, aşırı doz A vitamini, başta kemoterapi olmak üzere çeşitli ilaçlarla yapılan tedaviler gibi etkenlerden kaynaklanır.
  • Saç dökülme tipinizi belirleyecek en doğru kişi bir cilt hastalıkları uzmanıdır. Bu teşhise göre de saç dökülmesinin tedavisi değişecektir.Doktorunuz, saç dökülmenizin hangi tipte olduğunu saptarken yapacağı fizik muayeneye ilave olarak, kullandığınız ilaçları, geçirdiğiniz hastalıkları, ailenizdeki bireylerde saç dökülmesi olup olmadığını, beslenme alışkanlıklarınızı ve saç bakım alışkanlıklarınızı araştıracaktır. mantardan şüphelenilen durumlarda laboratuvar muayenesi için saçınızdan örnek alınabilir.
  • Başka bir hastalığa bağlı olduğu düşünülüyorsa, kan tahlili gerekli olabilir.

Saç Dökülmesi Nasıl Önlenebilir?

Bazı tür saç dökülmeleri, stesi azaltarak, iyi ve dengeli beslenerek, saç bakım teknikleri konusunda daha bilinçli davranarak ve saç dökülmesine nden olan ilaç kullanımından (mümkünse) kaçınarak engellenebilir. Mantar enfeksiyonlarına bağlı saç dökülmesi; saçları temiz tutarak ve şapka, tarak gibi malzemeleri baçkaları ile paylaşmayarak engellenebilir. Erkek tipi alopesi de bazen bazı ilaçların kullanımı ile engellenebilir.

ANDROGENETİK ALOPESİ

Kadınlarda saç dökülmesi tahmin edildiğinden daha yaygın bir problemdir.

Kadınlarda en sık görülen saç dökülmesi tipi, kadın tipi alopesi ya da kadın tipi kellik olarak bilinen androgenetik alopesidir. Kadın tipi kellik genellikle otuzlu yaşlarda başlar, kırklı yaşlarda belirgin hal alır ve hatta menopozdan sonra iyice fark edilir hale gelir.

Bu kellik tipi genellikle başın üzerindeki ve iki yanındaki saçlarda seyrelme şeklinde kendini gösterir. Bu problem saç dökülmesine yatkın olan kadınların yaklaşık üçte birini etkiler, fakat ergenlik döneminde bile başlayabilmesine rağmen çoğunluk itibarıyla menopozdan sonra görülmektedir.

Ergenliğin erken dönemlerinde başlayan saç dökülmesi eğer tedavi edilmezse çok ileri safhalara gidebilir. Erkeklerdeki gibi kadınlarda da saç dökülmesinin en muhtemel nedeni, androjen hormonların (erkeklik hormonları) etkilerine karşı kafa derisindeki saç foliküllerinde kalıtsal bir duyarlılık bulunması diye tanımlanabilen androgenetik alopesidir.

Fakat bu nedenden ötürü saçları dökülen kadınlarda genellikle erkeklerde görüldüğü gibi gerçek bir kellik ortaya çıkmaz; Kadında androgenetik alopesi genelde seyrelme şeklinde olmak üzere farklı görünümlerde ortaya çıkabilmektedir.

Saçlarınızın inceldiğini ve seyreldiğini fark ediyorsanız ve bu durumdan şikayetçi iseniz, yapmanız gereken ilk şey rahatsızlığın sebebinin saç tedavisinde uzman bir doktor tarafından doğru şekilde teşhis edilmesini sağlamaktır.

Ancak tanı konulduktan sonra sizin için gerekli olan tedavi önerilebilecektir.